مبارزه با استکبار جهانی تعطیل بردار نیست
کد خبر: 3541392
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
امام جمعه رشت:

مبارزه با استکبار جهانی تعطیل بردار نیست

گروه اجتماعی: حجت الاسلام عبدالله زاده شعار «مرگ بر آمریکا» را به معنای مرگ بر استکبار و شیطان دانست و گفت: جامعه با بصیرت می داند که مبارزه با استکبار جهانی تعطیل بردار نیست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالله زاده پاشاکی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 7 آبان در خطبه های نماز جمعه این شهر، بصیرت را لازمه شناخت حق و باطل دانست و اظهار کرد: کسی که تقوا را رعایت کند، خداوند به او بصیرت می دهد. تقوا ایمانی قوی تر است و کسی که تقوا دارد درجه بالاتر از انسان متقی است.

وی امام حسین(ع) را کشتی نجات دانست و افزود: در کربلا کسانی که تقوا داشتند به سوی جنت پرواز کردند، اما عده‌ای بصیرت تشخیص حق و باطل را نداشتند و به امام زمان خود کمک نکردند و به دلیل نداشتن تقوا به گمراهی رفتند لذا انسان باید همواره زمینه تقوا را در خود ایجاد کند.

امام جمعه موقت رشت حضور در مجلس عزاداری امام حسین(ع) را همراهی با اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: با صادقین بودن یک نوع بصیرت است و صادقین همان اهل بیت(ع) هستند. امام سجاد(ع) با فرمایشات، گریه و رفتارهای خود توانست مصائب امام حسین(ع) در عاشورا را گسترش دهد لذا اکنون وظیفه داریم این فرهنگ را ترویج دهیم.

این کارشناس دینی بسیج را یک فرهنگ ناب و از الطاف الهی دانست و عنوان کرد: بسیج فقط یک مجموعه نظامی نیست و بسیج یک مجموعه فکری و فرهنگی است و برای رسیدن به ارزش های متعالی تمام وظایف خود را به کار می‌برند.

وی با اشاره به شهادت حسین فهمیده، نوجوان بسیجی، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بسیج را مجموعه ای از انسان های مخلص معرفی نمودند. امروز شجره طیبه بسیج از آمادگی در عرصه‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برخوردار است.

حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاکی با بیان اینکه امروز سوریه با بسیج مردمی روی پای خود ایستاده است، گفت: اگر فرهنگ بسیج در کشور حاکم باشد جامعه از آسیب‌ها مصون می‌ماند. بسیجیان برای دفاع از حرم ائمه(ع) اعلام آمادگی می‌کنند.

وی 13 آبان را یادآور سه رخداد تبعید امام(ره)، شهادت جمعی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی عنوان کرد و متذکر شد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است لذا باید این روز را گرامی بداریم.

امام جمعه موقت رشت شعار «مرگ بر آمریکا» را به معنای مرگ بر استکبار و شیطان دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا مستقیم و غیر مستقیم به دنبال ریشه دواندن در ایران بود و از منافقان که 17 هزار نفر را در کشور به شهادت رساندند، حمایت می کرد لذا جامعه با بصیرت می داند که مبارزه با استکبار جهانی تعطیل بردار نیست.

captcha